ZALOGUJ SIĘ

Zmiany w zakładce Społeczność - znowu pytam dlaczego?

zmodyfikowany: 8 lat temuostatnia aktywność: 2 lata temu
Dzisiaj zostały wprowadzona następne, dla mnie niezrozumiałe, zmiany, tym razem w zakładce Społeczność, z której została usunięta zakładka Sugestie.
Sugerujecie, żebyśmy sugestie składali mailem. Ale tym jednocześnie wykluczacie dyskusję na temat zgłaszanych sugestii. No chyba że właśnie o to wam chodziło - żeby ukrócić wszelką wymianę zdań, a ostatnio częstą krytykę, na temat wprowadzanych zmian. Potwierdzeniem tego może być fakt, że wątki z Sugestii nie zostały przeniesione do pozostałych zakładek Pytanie lub Forum. Przynajmniej ja ich tam nie znalazłem...
Przepraszam, ale zamiast skorzystać z opinii ludzi-użytkowników, którym na platformie zależy, i dlatego się mocno angażują, to zamiatacie problem(y) pod dywan... No bo jak ma dochodzić do dyskusji i wymiany zdań i informacji drogą mailową... :(
pkomarek1
soli - szkoda że zakładka została usunięta, przypuszczam że etutor zrezygnował z powodów "wizerunkowych" – tj. czasami ludzie wyrzucali tam swoje gorzkie żale ale z drugiej strony dzięki opcji "sugestie" miałem wrażenie że etutor rozwija się na potrzeby społeczności a nie tylko zgodnie z wizją „osób decyzyjnych” - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 7

Droga mailowa wcale nie ogranicza komunikacji, po prostu zamiast 2 kanałów wymiany informacji będziemy posługiwać się jednym. Na zgłoszenia odpowiadamy tak samo jak na forum, każdy Użytkownik będzie mógł zgłosić swoją sugestię a my się do tego ustosunkujemy. Zmiany podyktowane są kilkoma czynnikami:

- jesteśmy w trakcie przebudowy platformy, aby lepiej dostosować ją do urządzeń mobilnych (zbyt duży podział strony komplikuje poruszanie się po niej, a nie chcielibyśmy utrudniać dostępu do pytań językowych na forum),

- wiele wiadomości przesyłanych na nasz adres e-mail: [...]@etutor.pl oraz sugestii dodawanych do zakładki Sugestie pokrywało się - to znaczy, że otrzymywaliśmy wiele wiadomości o identycznej treści,

- chcemy szybciej udzielać odpowiedzi - na zgłoszenia odpisujemy na bieżąco, dlatego też łatwiej będzie nam udzielać odpowiedzi poprzez kontakt mailowy.

Naprawdę, nie ma powodów do obaw ;-)
kasia.szczep
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu
mlesniewska1 - W komunikacie zamieszczonym na Profilu jest napisane, że teraz można zgłaszać sugestie przez Formularz Kontaktowy. Przysłowiowego "konia z rzędem" temu, kto potrafi go odnaleźć. - 8 lat temu
anna.turula - Na każdej stronie (w każdej z zakładek głównych -- profil, lekcje, ..., społeczność), na dole (na dolnym pasku zakładek, jesli kto woli) jest zakładka "Zgłoś sugestię". Wejście w nia otwiera formularz kontaktowy do zgłaszania sugestii odnośnie tej konkretnej strony (profil, lekcje, ..., społeczność).
@
- 8 lat temu
mlesniewska1 - "No jak dla mnie to bomba", kto by pomyślał.... Formularz kontaktowy to dotychczasowa opcja 'zgłoś sugestię' (z której zresztą wielokrotnie korzystałam informując m.in. o zauważonych pomyłkach czy brakach). A co jeśli Sugestia nie dotyczy konkretnej strony na eTutorze, ale kwestii bardziej ogólnych? Zrobić wpis z dowolnej strony? - 8 lat temu
kasia.szczep - Oczywiście, sugestie będzie można zgłaszać z każdej strony, nie ma to większego znaczenia, o ile w treści wiadomości opisze się problem/sugestię. Można również wysłać maila. Do tej pory nie było z tym większych problemów ;-) - 8 lat temu
mlesniewska1 - Ok. Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem. Z tym, że dla nowych uczestników kursu może to stanowić swoistą "zagadkę". Może warto by było na "stronie Społeczności" dać teraz wyraźniejszy link do opisu zasad takiej korespondencji. Bo ten aktualny myli tytułem ("Jak korzystać z modułu pytań językowych?") no i wewnątrz zawiera nieaktualny po zmianie sprzed kilku dni opis (jest tam nadal o zakładce Sugestie). - 8 lat temu
kasia.szczep - To bardzo słuszna uwaga - dziękujemy ;-) Zajmiemy się tym, zaktualizowany opis będzie dostępny od przyszłego tygodnia. Pozdrawiam! - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

I tak macie nasze sugestie w głębokim poważaniu (patrz powtórki), teraz przynajmniej inni nie będą znali ich treści. Coś co się przydaje uczestnikom tego kursu zostaje zlikwidowane, nawet nie spytacie się o zdanie.
Proponuje zostawić tylko zakładkę cennik.
J
Jamz
Barbara.m - E tam nie będą znali. Każdy, kto będzie chciał napisać to i tak napisze - w zakładce Forum (dopóki i ona nie zniknie :-D ). - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Kiedy powróci na stronę Profilu "Słówko dnia"? Prosiłam o to wcześniej w Sugestiach. Kilka postów cieszyło się wśród stałych użytkowników uznaniem. Wydawało mi się, że jeśli użytkownicy proszą, to nie jest problemem przychylić się do tej prośby?
T
trampek26
Jamz - Wyślij maila przecież większość tak robi. ;)
- 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

E tam nie ma co się przejmować. Szkoda naszych nerwów. Wcześniej ludzie pisali w zakładce sugestie i inni jak zobaczyli, to co najwyżej głosowali na tak. A osoby decyzyjne z eTutora i tak robiły co chciały. Teraz co samo ludzie będą pisali w zakładce Forum. I/albo wysyłali maile. Jeśli eTutor woli maile to je wysyłajmy. Jeśli wolą dostawać po 200-300 maili na ten sam temat i na każdy odpowiadać oddzielnie zamiast raz na forum to cóż...
B
Barbara.m
trampek26 - I czekać w kolejce na chociażby odczytanie maila na święta nigdy przenigdy. Jeśli tyle rzeczywiście maili dostają to nie wierzę, że choćby 20% uwag jest rzetelnie brane pod uwagę. Szkoda. - 8 lat temu
Barbara.m - A masz inne wyjście? Niestety uwagi i sugestie z zakładki sugestie też były ignorowane. No chyba, że odpowiedź "tak zadecydowały osoby decyzyjne" uważasz za odpowiedź wynikającą z rzetelnej analizy :-) Ja jakoś nie bardzo. Widocznie za dużo wątków pozostawało w zakładce "nie rozwiązane" czy jak to tam się nazywało, to usunęli :-) Możemy się denerwować, narzekać, kłócić się nawzajem a i tak nie mamy na nic wpływu. Wcześniej dyskutowalibyśmy o tym pewnie na zakładce sugestie, teraz dyskutujemy na zakładce Forum. I tyle. - 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu
Barbara.m - A czasami "włoski strajk" (czyli w tym przypadku wysyłanie maili) jest najlepszy :-D - 8 lat temu
pkomarek1 - "Wcześniej dyskutowalibyśmy o tym pewnie na zakładce sugestie, teraz dyskutujemy na zakładce Forum", jak pisze Barbara.m - a więc dni zakładki Forum są policzone... :D - 8 lat temu
Barbara.m - Też tak pomyślałam :-D - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Pani Kasiu, pisze w Pani w swej odpowiedzi na mój post, że:
1. "droga mailowa wcale nie ogranicza komunikacji". Tak, nie ogranicza jej, ale mocno ją utrudnia. A poza tym, ja pisałem o dyskusji, wymianie zdań, którą droga mailowa całkowicie eliminuje.

2. "jesteśmy w trakcie przebudowy platformy, aby lepiej dostosować ją do urządzeń mobilnych" - uzasadnienie likwidacji Sugestii dopasowywaniem platformy do urządzeń mobilnych do mnie nie przemawia. Dobry programista potrafi zaprogramować platformę w taki sposób, żeby się odpowiednio wyświetlała tak na dużych komputerach (PC, laptopy...), jak i na urządzeniach mobilnych. A już na pewno wystarczyłoby zmniejszyć przyciski Pytania, Forum, Wiadomości i Znajomości, żeby zrobić miejsce dla Sugestii. Ewentualnie zastąpić nazwy przycisków ikonkami z dymkami, w których by się pojawiły dotychczasowe nazwy przycisków - wtedy by się zrobiło miejsce nawet na kilka dodatkowych przycisków

3. "wiele wiadomości przesyłanych na nasz adres e-mail: [...]@etutor.pl oraz sugestii dodawanych do zakładki Sugestie pokrywało się - to znaczy, że otrzymywaliśmy wiele wiadomości o identycznej treści" - a kiedy będziecie otrzymywali zgłoszenia od użytkowników drogą mailową, to czy oby tym bardziej nie będą się pokrywać i powtarzać, kiedy użytkownicy nie będą widzieli, że już ktoś inny w swoim mailu poruszył dany temat?

4. "chcemy szybciej udzielać odpowiedzi" - właśnie Sugestie wam dawały taką możliwość - szybciej udzielać odpowiedź, przy czym szerszemu gronowi użytkowników. No bo chyba więcej czasu zajmie odpowiadanie na każdy poszczególny mail dotyczący tego samego tematu.

A nawet gdybym zaakceptował w pełni te wszystkie przytoczone argumenty, to zostają one sprowadzone do zera poprzez sposób, w jaki doszło do likwidacji Sugestii: bez uprzedniego poinformowania o takim zamiarze, bez zasięgnięcia opinii użytkowników (chociażby w postaci ankiety), bez zachowania omawianych wątków albo w jakimś archiwum Sugestii albo poprzez ich przesunięcie do naprz. Forum. A jak Pani sama widzi, dyskusja się samoistnie przesunęła właśnie do Forum. Czy to ma oznaczać, że Forum jest także zagrożone, bo pracownikom etutor nie będzie się chciało reagować (vide przytoczone przez Panią uzasadnienia)? Obawiam się, że niestety sporo racji na ten temat ma kolega Jamz w swojej wypowiedzi z przed kilku dni...
pkomarek1
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu
mlesniewska1 - Nic dodać, nic ująć ..... Przecież po to ktoś, kiedyś wymyślił "forum internetowe", żeby wszyscy mogli się np. dzielić swoimi pomysłami, uzupełniać je, komentować, krytykować itp. Natomiast wskazywany na dole każdej strony link "zgłoś sugestię" powinien raczej nazywać się "zgłoś błąd" albo "zgłoś problem". - 8 lat temu
Jamz - Wątki są zachowane (ciekawe tylko jak długo) https://www.etutor.pl/forum/suggestions brak tylko linka w społeczności. - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Pozwolę sobie włączyć się do dyskusji i przedstawić kilka kwestii, które złożyły się na taką, a nie inną decyzję :)

**Cel forum**.
Forum w założeniach ma koncentrować się na pytaniach językowych, gdzie użytkownicy otrzymują odpowiedź na każdą wątpliwość dot. angielskiego oraz na forum, gdzie można dyskutować na rozmaite tematy luźno związane z angielskim. Znakomita większość użytkowników, którzy wchodzą do działu społeczność nie jest zainteresowana sugestiami, a znalezieniem odpowiedzi na nurtujące ich pytania dot. gramatyki, słownictwa itd. Obecność kolejnej zakładki, która tam się znajduje skutkuje zbędnym skomplikowaniem widoku, czyli daje rezultat odwrotny od założeń, czym to miejsce ma być. Powtarzam - forum w założeniach ma być miejscem, gdzie można w szybki sposób zasięgnąć porady językowej lub porozmawiać na temat angielskiego. To dodatkowo poddaje w wątpliwość zasadność obecności takiej zakładki jak sugestie.

*Urządzenia mobilne*
Oczywiście można rozwiązać sytuację w taki sposób, żeby tę zakładkę na siłę zmieścić. Będzie to jednak skutkowało to tym, że albo ta strona będzie niewygodna w użytkowaniu ze względu na natłok elementów, albo będzie niejasna w użyciu, jeśli zdecydujemy się na multum małych ikonek. @pkomarek1 proponuje, żeby zmniejszyć inne zakładki po to, żeby znalazło się miejsce dla sugestii. To dokładnie to podejście, którego chcemy uniknąć. Nie możemy utrudniać nawigacji i zmniejszać jasności przekazu głównej funkcji na danej stronie, która notuje dziesiątki tysięcy odwiedzin kosztem funkcjonalności, z której korzysta kilkanaście osób i której zasadność/użyteczność jest przeciętna.

*Powtarzalność sugestii*
Mailowo otrzymujemy powtarzające się zgłoszenia. Są to zgłoszenia, które albo były już poruszane w zakładce sugestie, albo przewijały się już w wymianie mailowej z innymi użytkownikami. Stwierdzenie, że zakładka Sugestie rozwiąże ten problem, bo ktoś będzie widział, że dana sugestia już została rozpatrzona jest oczywiście słuszne, jeśli spełniony będzie jeden warunek. Mianowicie, jeśli każdy użytkownik przed utworzeniem tematu lub wysłaniem wiadomości e-mail sprawdzi i przeszuka dział sugestie. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że znakomita większość osób nigdy tego nie robi, tylko od razu pisze do nas wiadomość albo zakłada temat na forum. To nie jest nic nowego - to przypadłość każdego forum.

*Szybkość udzielania odpowiedzi*
Zdecydowanie łatwiej nam utrzymać i obsłużyć jeden kanał komunikacji do sugestii i zgłoszeń technicznych niż dwa. Ponownie, odpowiedź na forum zdaje się być dobrym pomysłem, bo trafi do szerszego grona. Rzeczywistość natomiast to weryfikuje - większość osób zgłaszających pomysły nie zagląda do tej zakładki regularnie i nie przekopuje archiwum zgłoszeń, a pisząc do nas wiadomość oczekuje od nas odpowiedzi. Stąd ponownie nasuwa się wniosek, że ta zakładka jest zbędna.

*Dostęp do starych sugestii*
Tak jak @jamz zauważył sugestie nie zostały usunięte. Mamy zachowane je jako archiwum pomysłów, natomiast nie wspieramy dalej tej zakładki.

*Zgłoszenia a wprowadzane zmiany*
Jak słusznie zostało zauważone, od dłuższego czasu niewielka część z sugestii była rozpatrywana od razu pozytywnie i z miejsca wprowadzana w życie. Tak naprawdę dotyczy do głównie bugów. Wynika to z faktu, że mamy określoną strategię rozwoju i jej się trzymamy. Przy tak dużym projekcie, jakim jest eTutor i Diki nie możemy podejmować decyzji ad hoc. Ogólnie mówiąc dążymy do uproszczenia serwisu tak, aby łatwiej było z niego korzystać, był mniej skomplikowany i mniej rzeczy mogło się popsuć przy każdej, nawet drobnej zmianie. Szczególną uwagę przykładamy do działania serwisu na urządzeniach mobilnych, bo oczywistym jest to, że to kierunek przyszłościowy. Dotyczy to zarówno zmian wizualnych (które łatwo jest zauważyć), a także zmian w samej technologii, której używamy oraz w samym kodzie. Tego nie widać na pierwszy rzut oka. Dopiero patrząc z wewnątrz widać, jak gigantyczne jest to zadanie. Platforma jest naprawdę bardzo rozbudowana i każda drobna zmiana ma wpływ na mnóstwo innych elementów. To powoduje, że zmiany są wprowadzane partiami i zajmują sporo czasu.

*Oczekiwania względem zakładki sugestie*
Oczekiwania względem zgłaszanych sugestii są takie, że zmiany pojawią się błyskawicznie. Mnóstwo z tych sugestii dotyczy dodania jakiejś dodatkowej funkcji, która w założeniach rzeczywiście ma jakieś uzasadnienie, ale w większości przypadków byłaby to albo funkcja marginalna, nie wpisuje się w naszą strategię rozwoju i musimy z niej zrezygnować (np. dodatkowo komplikuje serwis). Nawet dobre sugestie, które są zgodne z kierunkiem, w którym idziemy zajmują dużo czasu, zanim zostaną wprowadzone. Często jest odbierane to w taki sposób, że jeśli ktoś zgłosił jakąś rzecz, to powinniśmy to od razu zrobić. A jak tego nie robimy, to pojawiają się niepochlebne komentarze o braku szacunku do Was i tego, że się z Wami w ogóle nie liczymy.

I tu chcę powiedzieć jedno: Takie stwierdzenia są dla nas niezwykle raniące.

To dla Was tworzymy tę platformę i staramy się, żeby jak najprzyjemniej i najskuteczniej można było się uczyć języka. To dla Was takie osoby jak Kasia, Milena, Ola, Paweł, Aleksandra, Agnieszka, Katarzyna czy Wojtek są na forum i w zgłoszeniach i robią wszystko, żeby pomóc Wam w setkach spraw dziennie. Nie będę wspominał o osobach, które są niewidoczne, a codziennie wykonują kupę pracy, żeby eTutor mógł istnieć i działać: programiści, testerzy, graphic designerzy, metodycy, HR i inni. Natomiast w wielu przypadkach to, z czym się spotykamy na forum i w wiadomościach e-mail to krzywdzące oskarżenia, a niejednokrotnie otwarta wrogość: obelgi i wyzwiska.

Jeśli chodzi o zakładkę Sugestie - rzeczywiście, mogliśmy wcześniej zapowiedzieć, co się z nią stanie. I tak będziemy się starali teraz postępować. Natomiast pewne jest to, że ta zmiana by nastąpiła, bo jest ona dobrze uzasadniona i są konkretne powody, dlaczego ją wprowadziliśmy.

*Możliwość dyskusji i debatowania o zmianach w serwisie*
Będziemy starali się odwrócić kierunek konsultacji. W przyszłości to my będziemy wychodzili do Was z pewnymi propozycjami i informacjami na temat tego, co będziemy realizować. I tutaj będziecie mieć możliwość podzielenia się z nami swoją opinią. Oczywiście nadal można też zgłaszać swoje uwagi za pomocą drogi mailowej.

*Podejście do zmian*
Większość widocznych zmian, które wprowadzamy w serwisie spotyka się z oporem. Wystarczy spojrzeć na tematy na forum sprzed czterech lat. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na to, jaki ogromny skok cywilizacyjny wykonaliśmy w ciągu ostatnich lat.

Np. tutaj: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38136_414980913964_826193_n.jpg?oh=9cdb6905ea1d3bc89eb51870a1b943a6&oe=58C6035F
Ten sam dialog obecnie: https://www.etutor.pl/lessons/en/a1/39/4/34434

Gdybyśmy nie wykonali tych zmian, bo część użytkowników protestowała, to stalibyśmy w miejscu. Bez wprowadzonych zmian ta strona byłaby praktycznie nie do wyświetlenia na urządzeniach mobilnych, a i na desktopie wyglądałaby tragicznie pod względem przystępności. Dlatego też apelujemy o odrobinę więcej zaufania, nawet jeśli zmiany na pierwszy rzut oka wyglądają tak, że "znowu coś mieszają, żeby nam na złość zrobić". Zmiany, które wprowadzamy naprawdę mają uzasadnienie.
karol.k
Pracownik eTutor
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu
tamek - Panie Karolu - rozumiem, że Pana uwago dotyczä röwnież języka niemieckiego.
Przy okazji tej dyskusji fajna poprawa w nauce języka niemieckiego polegajäca na ustawieniu w prosty sposöb niemieckich znaköw (alt + litera) skutkuje dziwnymi znakami w tym komentarzu.
- 8 lat temu
don_q - Szanowny Panie Karolu,
Rozumiem, że zmiana skali serwisu wymusza zmiany techniczne oraz zmianę podejścia do klienta. Nie jest to już niestety przyjazny serwis sprzed kilku lat, który faktycznie reagował na sugestie klientów, w którym miało się poczucie współtworzenia czegoś wyjątkowego. Jak wspomniałem rozumiem jakie są tego przyczyny i wiem, że kijem Wisły nie zawrócę, ale Pana proszę z drugiej strony o nie wmawianie klientom, że jest inaczej. A co do raniących opinii, to proszę mi wierzyć, że trudno nie być rozżalonym kiedy koronnym argumentem w nazwijmy to "dyskusji" nie jest zdrowy rozsądek a tzw. "osoby decyzyjne".
- 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Panie Karolu
Z jednej strony ma Pan słuszność - bo Państwa pracę widać i rzeczywiście zmiana (kiedy się spojrzy na podany przez Pana przykład) jest "skokiem cywilizacyjnym". Trudno nie docenić także chociażby szybkiej reakcji na zgłaszane usterki w trakcie nauki itd. Bardzo cenię Państwa pracę i nie ukrywam, ze ta platforma była przez ostatnie miesiące moim ulubionym "złodziejem czasu".
Jednak istnieje druga strona medalu... I pokażę to na swoim przykładzie. Bardzo prosto: nie miałam przez kilka dni dostępu do internetu. Jak Pan myśli, co było pierwszą rzeczą jaką sprawdziłam po wejściu na eTutora? Oczywiście aktualności - sprawdzałam co z potrzebnych funkcji znowu zniknęło czy zmieniło sposób działania tak że... nie działa, żeby się nie zdenerwować już w trakcie nauki - jak już mi sie kilka razy zdarzyło. Rozumiem, że mają państwo wizję, strategię itd... ale z punktu widzenia zwykłego użytkownika - chciałabym mieć serwis do nauki a nie do denerwowania się, bo jak tylko jakiś system nauki sobie opracuję, to zmiany wprowadzone w serwisie zmuszają mnie do szukania nowego.
Jestem na eTutorze od ponad roku, zamierzałam wykupić abonament na kolejny rok, bo serwis BYŁ dla mnie fantastycznym sposobem uczenia się, mobilizował, bawił, przyciągał. Niestety... po prostu skończyła mi się cierpliwość. Kwestia "sugesti" przeważyła - wcale nie dlatego, że byłam jakąś szczególną fanką tej zakładki, choć aktualne sugestie w zasadzie czytałam wszystkie, ponieważ niektóre pomysły były bardzo interesujące. Podobnie jak wielu przedmówców odebrałam to jako odebranie nam prawa do współdecydowania o kształcie serwisu, bo nie uważam żeby zaśmiecanie forum było dobrym rozwiązaniem, skoro ma ono inny cel. Sugestie były takim miejscem wymiany opini o zmianach - tak, zazwyczaj dla Państwa niepochlebnych. Tylko... może jednak my także mamy w tym temacie trochę racji? Chciażby jeśli chodzi o sposób wprowadzania zmian?
KateWBriget

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki