P | puzjel |
W lekcji 2 nauczyłeś się liczb od 0 do 20. Nadszedł czas, by nauczyć się większych liczb.
Liczebniki oznaczające pełne dziesiątki tworzymy od nazwy liczebnika mówiącego o ilości dziesiątek, każdy z nich kończy się na -ty:
twenty, thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety.
Kiedy tworzymy liczebniki, które nie są pełnymi dziesiątkami, musimy pamiętać o myślniku:
25 = twenty-five
76 = seventy-six
31 = thirty-one
98 = ninety-eight
100 = a/one hundred
200 = two hundred
600 = six hundred
Po słowie "hundred" - w brytyjskiej odmianie języka angielskiego zawsze, w amerykańskiej rzadziej - stawiamy "and":
274 = two hundred and seventy-four
135 = one hundred and thirty-five
612 = six hundred and twelve
402 = four hundred and two
1000 = a/one thousand
3000 = three thousand
4 761 = four thousand seven hundred and sixty-one
12 444 = twelve thousand four hundred and forty-four
136 765 = one hundred and thirty-six thousand seven hundred and sixty-five
1 000 000 = one million
3 248 977 = three million two hundred and forty-eight thousand nine hundred and seventy-seven
![]() | maddie1819 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
![]() | piter_c |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
"Do you really think that i don't know what you're up to?"
czy przypadkiem nie jest podana nieprawidłowa forma czasownika know
Dlaczego jako błędny pokazuje mi zapis don't w wyrazeniu "Do not hesitate to ask"?
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.