pytania o podmiot i dopełnienie
13 lat temu
W lekcji 7 wprowadzone zostały pytania o podmiot i o dopełnienie.
Nie określono którym czasie, dlatego chciałam się upewnić czy dobrze to pojmuję. Moje zapytanie napiszę dużymi literami.
Budowa pytań o podmiot zawierających przeczenie wygląda następująco:
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + reszta zdania
Who isn't a nice girl? = Kto nie jest miłą dziewczynką?
TO DOTYCZY JAK ROZUMIEM TYLKO CZASU PRESENT SIMPLE BO W PRZESZŁYM CZY W PRZYSZŁYM CZASIE ORZECZENIE BĘDZIE INNE ?
I DOTYCZY TO TEZ PONIŻSZYCH PRZYKŁADÓW ,PRAWDA? INACZEJ POWIEMY NP. KTO NIE BĘDZIE MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ?ALBO KTO NIE BYŁ MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ
2) dla zdań zawierających każdy inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + bezokolicznik + reszta zdania
Who doesn't go to school every day? = Kto nie chodzi do szkoły codziennie?
KTO NIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE? -
KTO NIE BĘDZIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE?
KONIECZNA JEST ZMIANA OPERATORA- DOESN'T
Budowa pytań o dopełnienie zawierających przeczenie wygląda następująco:
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + podmiot + reszta zdania
Why isn't she happy? = Dlaczego ona nie jest szczęśliwa?
JAK WYŻEJ?
2) dla zdań zawierających inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + podmiot + bezokolicznik + reszta zdania
Why doesn't she know that? = Dlaczego ona tego nie wie? JAK WYŻEJ - ???:):)
W lekcji 7 wprowadzone zostały pytania o podmiot i o dopełnienie.
Nie określono którym czasie, dlatego chciałam się upewnić czy dobrze to pojmuję. Moje zapytanie napiszę dużymi literami.
Budowa pytań o podmiot zawierających przeczenie wygląda następująco:
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + reszta zdania
Who isn't a nice girl? = Kto nie jest miłą dziewczynką?
TO DOTYCZY JAK ROZUMIEM TYLKO CZASU PRESENT SIMPLE BO W PRZESZŁYM CZY W PRZYSZŁYM CZASIE ORZECZENIE BĘDZIE INNE ?
I DOTYCZY TO TEZ PONIŻSZYCH PRZYKŁADÓW ,PRAWDA? INACZEJ POWIEMY NP. KTO NIE BĘDZIE MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ?ALBO KTO NIE BYŁ MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ
2) dla zdań zawierających każdy inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + bezokolicznik + reszta zdania
Who doesn't go to school every day? = Kto nie chodzi do szkoły codziennie?
KTO NIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE? -
KTO NIE BĘDZIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE?
KONIECZNA JEST ZMIANA OPERATORA- DOESN'T
Budowa pytań o dopełnienie zawierających przeczenie wygląda następująco:
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + podmiot + reszta zdania
Why isn't she happy? = Dlaczego ona nie jest szczęśliwa?
JAK WYŻEJ?
2) dla zdań zawierających inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + podmiot + bezokolicznik + reszta zdania
Why doesn't she know that? = Dlaczego ona tego nie wie? JAK WYŻEJ - ???:):)
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.