ZALOGUJ SIĘ

Problem z przejściem do dalszej części lekcji.

8 lat temuostatnia aktywność: 8 lat temu
Od jakiegoś czasu mam problem z przejściem do dalszej części lekcji.Kiedyś była strzałka która umożliwiała przejście do dalszej części,lecz od jakiegoś czasu ta strzałka zniknęła i nie mogę dalej normalnie przerabiać lekcji.Co może być powodem że nie mogę za pomocą strzałki która gdzieś mi zniknęła ze strony przejść dalej i w jaki sposób mogę przejść dalej nie pomijając części lekcji?
K
Kodek1518

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 12

No właśnie. Znowu coś bardzo użytecznego nagle zniknęło.
KIEDY WRESZCIE SKOŃCZY SIĘ TO PERMANENTNE PSUCIE DOBRZE FUNKCJONUJĄCYCH DOTYCHCZAS ELEMENTÓW APLIKACJI?
M
mlesniewska1
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Teraz aby przejść dalej trzeba kliknąć w krzyżyk znajdujący się po lewej strony paska postępu). Wraca się wtedy na stronę ze spisem lekcji.

Zgadzam się, że obecne rozwiązanie jest dużo mniej wygodne. Wymaga też więcej klikania aby przejść do kolejnego elementu lekcji. Wolałabym powrót wcześniejszego rozwiązania ze strzałkami a najlepiej strzałki i krzyżyk.

Dodam jeszcze argument dlaczego funkcjonalność ze strzałakami JEST potrzebna. Czasami chcemy nie tyle przerabiać lekcję co powtarzać materiał. Przeglądać kolejne elementy przerobionej już lekcji. W takiej sytuacji wracanie po każdej planszy do spisu elementów lekcji jest naprawdę irytujące. A przecież lekcje nie są do odbębnienia ale należy tez materiał powtarzać utrwalając go w ten sposób.
B
Barbara.m
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu
mlesniewska1 - To jest tak jak np. z szukaniem czegoś w książce. Zamiast przekartkować przykładowo od strony 70 do 76 to wielokrotnie trzeba się cofać do spisu treści, żeby otworzyć każdą kolejną stronę. Nie ergonomiczne! - 8 lat temu
Barbara.m - Dokładnie. Kompletnie bez sensu. Ja najbardziej sie boję, żeby ktos nie wpadł na pomysł usunięcia strzałek do przechodzenia do kolejnej lekcji. Wracanie się do listy wszystkich lekcji byłoby irytujące. - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Potwierdzamy to, o czym wspomniała Pani Barbara, że aktualnie, aby przejść dalej, trzeba kliknąć w krzyżyk znajdujący się po lewej stronie paska postępu. Przenosi nas to wówczas do strony ze spisem lekcji.

Rozumiemy, że na początku zmiana w interfejsie modułu lekcji może wydawać się nawet radykalna i że dla Użytkowników nowe rozwiązanie może wiązać się ze zmianą pewnych nawyków.

Przede wszystkim nowy sposób przechodzenia dalej za pomocą krzyżyka, pozwala naszym Użytkownikom w każdej chwili powrócić do spisu wszystkich ćwiczeń, po to aby szybciej mogli znaleźć to ćwiczenie, którego poszukują, potrzebują powtórzyć oraz mieli łatwiejszy podgląd, w którym miejscu jest to, czego szukają.
dawidturek
mlesniewska1 - No chyba jednak tak do końca nie jest. Nawyki, nawykami ale ergonomia obsługi aplikacji, ergonomią. Przedtem nie klikało się krzyżyka, którego nie było, tylko o ile dobrze pamiętam aktualny numer lekcji w górnej części i wracało się do spisu treści danej lekcji. Więc jest to tylko po prostu zmiana ikony linku. A strzałki back lub forward sprawdzały się znakomicie, żeby szybko "przekartkować" daną lekcję. - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Brak strzałek jest bardzo irytujący i nie chodzi tu już tylko o nawyki.Ktoś chciał polepszyć lecz tylko pogorszył i zrobił kurs mniej płynnym i czytelnym.Krzyżyk jest zatem pewnym krokiem w tył i może zniechęcić wielu ludzi którzy wcześniej korzystali ze strzałek.A ja już chciałem sprawdzać komp.czy coś jest nie tak w systemie lub na stronie,że to tylko u mnie wystąpił ten problem a tu się okazuje że ktoś wpadł na "genialny" pomysł poprawiania tego co dobrze funkcjonowało do tej pory.Dodając nowe funkcje nie powinno usuwać się starych,no chyba że jest wiele sygnałów że jest to zbędne i nie praktyczne.Jeżeli się coś zmienia to dobrze byłoby by użytkownicy trochę wcześniej wiedzieli o wprowadzanych zmianach by nikt nie był zaskoczony niemiłą niespodzianką.Dzięki wszystkim za odpowiedzi dzięki którym już wiem gdzie leżał problem"wirusa w kursie".
K
Kodek1518

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Tutaj zupełnie nie chodzi o nasze nawyki.

Jak już napisałam wcześniej brak strzałek bardzo mocno utrudnia powtarzanie przerobionego materiału. W sytuacji gdy jedynie chcemy powtórzyć, przejrzeć lekcje niezwykle istotna jest możliwość szybkiego przechodzenia do kolejnego lub poprzedniego ekranu. W takiej sytuacji wracanie po każdej planszy do spisu elementów lekcji jest naprawdę irytujące. A przecież lekcje nie są do odbębnienia ale należy tez materiał powtarzać utrwalając go w ten sposób.

A argument o możliwości przejścia w każdej chwili do spisu jest nietrafiony bo wcześniej również była taka możliwość.

Zabranie strzałek jest tak samo złą decyzją jak zabranie ich na listach słówek do nauki o czym pisałam już wcześniej wielokrotnie.
B
Barbara.m

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Omawiana tu zmiana, dotycząca usunięcia strzałek, wynikała przede wszystkim z 2 powodów.

Pierwszym z nich była oszczędność miejsca na małych ekranach smartfonów. Użytkownicy zgłaszali, że niestety na mniejszych ekranach strzałki są dla nich mało ergonomiczne, co wpływa na komfort używania Serwisu i dedykowanej Aplikacji.

Drugim powodem było doprowadzenie do sytuacji, w której Użytkownicy faktycznie przerabiają lekcje a nie tylko je przeklikują. Każdy moduł jest tak skonstruowany, że przerabianie po kolei wszystkich lekcji daje Użytkownikom największe efekty. Zależy nam, aby Użytkownicy naszej Platformy uczyli się języka kompleksowo, rozwijali wszystkie umiejętności językowe i tym samym nie rezygnowali z niektórych ćwiczeń.

Warto zwrócić uwagę, że mimo usunięcia strzałek, to poza listami słówek i ćwiczeniami, w większości miejsc lekcji można dalej przechodzić „po staremu” do następnego ekranu.
dawidturek

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

No to teraz użytkownicy komputerów zgłaszają, że nowe rozwiązanie jest mało ergonomiczne :-D Sama często korzystam ze smartfona i strzałki nie przeszkadzały mi jakoś nadmiernie.

Przerabianie lekcji to jedno. Jednak nauka polega też na POWTARZANIU. I tutaj nowe rozwiązanie zupełnie się nie sprawdza. Można w wielu miejscach przechodzić dalej klawiszem następna o ile wykona się zadanie. Ale co z zadaniami polegającymi na uzupełnianiu fragmentu tekstu? Jeśli tylko powtarzam materiał to niekoniecznie chcę na siłę wykonywać to zadanie. Jeśli pominie się listy słówek i ćwiczenia to niewiele zostaje. Przy dialogach też brak jest możliwości przejścia dalej (trzeba rozwiązać test) a jeśli chcę tylko ponownie odsłuchać dialogu i przejrzeć tekst gdzie wykorzystywane są słówka jakich właśnie się uczę - to muszę wracać przez krzyżyk.

Argument o przeklikiwaniu był też podawany po usunięciu strzałek na listach słówek i tak samo był on dla mnie nieprzekonujący.

Z przykrością jednak stwierdzam, że nowe rozwiązanie właśnie sprzyja "odbębnieniu" lekcji i przejściu do kolejnej bo mocno zniechęca do powtarzania materiału. A tylko wielokrotne powtarzanie materiału (niekoniecznie całościowe i z wykonywaniem wszystkich ćwiczeń) daje Użytkownikom najlepsze efekty.
B
Barbara.m
8 lat temuzmieniany: 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Panie Dawidzie, niestety ale przynajmniej dla mnie takie argumenty są całkowicie chybione.
Jeżeli chodzi o pierwszy powód, to oczywiście można zrozumieć oszczędność miejsca na ekranach smartfonów. Niemniej problem dotyczy aplikacji na PC. I widać, że tutaj niestety został przez Państwa popełniony błąd już na samym początku projektowania aplikacji mobilnej - próba jak największej jej integracji ze starą "stacjonarną". Proszę choćby spojrzeć na coraz dynamiczniej rozwijający się rynek np. sklepów internetowych czy aplikacji bankowych. Da się od razu zauważyć, że aplikacje mobilne różnią się często bardzo znacząco od pierwowzorów "stacjonarnych" (jak choćby wszystkim chyba znane Allegro czy Olx). Najczęściej wersje mobilne są ich nieco "zubożałymi" krewnymi. Dlaczego? Ano dlatego, że nie ma potrzeby implementowania w nich wszystkich funkcjonalności i właśnie też dlatego, że ekrany smartfonów są zbyt małe do pomieszczenia wszystkich elementów. Rozumiem, że polityka firmy, że koszty, że czas itd. Ale właśnie dając od kilku miesięcy wyraźny priorytet aplikacji mobilnej (nie wiadomo dlaczego?), na drugi plan zepchnęliście Państwo aplikację "stacjonarną", mimo wszystko chyba nadal bardziej używaną. Ja przynajmniej odbieram to w ten sposób, że nie jest budowana zupełnie nowa architektura aplikacji mobilnej, ale że skopiowano starą i jej elementy teraz na siłę są dopasowywane do możliwości obu. Ze szkodą dla nich. I nie dotyczy to tylko tych nieszczęsnych strzałek, ale także innych wyeliminowanych już wcześniej elementów (okrojenie Forum, wycięcie słówka dnia itp.) To jest trochę droga donikąd.
Jeśli chodzi o drugi powód to oczywiście pełna zgoda, że lekcje należy przerabiać w całości i systematycznie krok po kroku. Ale temu służą funkcjonujące od zawsze na każdym etapie przyciski typu "Przejdź dalej". Jak ktoś będzie chciał tylko przeklikać, to lepiej aby uczył się w inny sposób niż na etutor, albo w ogóle sobie podarował naukę. A jak już napisała @barbara.m wycofanie strzałek znacząco obniżyło efektywność POWTARZANIA wcześniej przerobionego materiału. Zwłaszcza dla osób tzw. "wzrokowców". Przecież powtarzanie nie musi polegać na powtórzeniu wszystkiego od A do Z. Mi osobiście często zdarzało się wracać do jakiejś konkretnej lekcji w poszukiwaniu czegoś, co wydawało mi się, że już przeczytałam, przerobiłam, ale nie wiem dokładnie w którym miejscu danej lekcji to było. Taka analogia do szybkiego "przekartkowywania" zwykłego podręcznika była więc niezmiernie użyteczna. Przecież po banalnym spisie treści najzwyczajniej nie da się zazwyczaj znaleźć szybko poszukiwanego fragmentu. Teraz to jest niestety mocno utrudnione.
Proszę nie odbierać moich słów tylko jako krytykę, ale raczej jako próbę sugestii czy podsuwania dobrych rad.
I żeby nie było wyłącznie na "nie", to uważam, że wiele nowo wprowadzonych elementów dobrze zdaje egzamin. Pochwaliłabym zwłaszcza paski i liczniki postępów, linki w słowniku Diki do bezpośredniego zgłaszania sugestii czy usytuowanie całego menu dotyczącego mechanizmu Powtórek w ikonie "hamburgera" tej opcji.
pozdrawiam
M
mlesniewska1

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Panie Dawidzie nie mam porównania jak wygląda aplikacja mobilna na smartfonach chociażby z tego powodu że najzwyczajniej w świecie nie mogłem się zalogować na swoje konto na smartfonie pomimo kilku prób logowania.Poza tym w 100% zgadzam się z Panią mleniewska1, że argumenty przedstawione przez Pana są chybione i mało przekonujące gdyż inaczej projektuje się aplikacje na komputery a inaczej na smartfony.Bardziej przemawia do mnie argument Pani Barbary.m iż strzałki nie przeszkadzały jej w korzystaniu z aplikacji na smartfonie.Wydaje mi się że lepiej byłoby gdyby użytkownicy mieli wybór czy korzystać ze strzałek czy z iksa.Jeżeli ktoś będzie chciał się nauczyć języka to na pewno nie będzie tylko przeklikiwał stron a raczej będzie poruszał się za pomocą strzałek by szybciej znalezć to czego szuka i co chce sobie jeszcze przypomnieć by utrwalić sobie materiał z danej lekcji.W tej chwili użytkownicy zostali pozbawieni tej możliwości.Czasami zatem powinno się wracać do starych sprawdzonych rozwiązań, bo nie każda próba ulepszenia poprawia finalny produkt.Często powoduje że klienci czują się rozczarowani danym produktem i odwracają się od kupowania produktów tego producenta.
K
Kodek1518

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Dziękujemy za zabranie głosu w dyskusji. Jest on dla nas niezwykle istotny, ponieważ z naszej strony zawsze projektujemy zmiany z myślą o poprawie korzystania z serwisu, ale to opinia użytkowników pomaga nam w ocenie ich skuteczności. Wasz głos ma dla nas ogromne znaczenie. Nie każdą propozycję zmian możemy wprowadzić, jednak sugestie powrotu do wcześniejszego sposobu nawigacji na pewno poddamy dyskusji i przedstawimy osobom decyzyjnym

Dziękujemy, że jesteście z nami i pomagacie nam nieustannie rozwijać platformę eTutor.

Serdecznie pozdrawiam.
FilipT

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Chciałabym zapytać w jaki sposób w nowe szacie graficznej przechodzi się do następnej lekcji. Na zakończenie lekcji wyświetla się gratulujemy i nie ma żadnego przycisku do przejścia do kolejnej lekcji. Czy ta zmiana też została wprowadzona żeby ułatwić życie? Tylko w jaki sposób bo nie rozumiem.
G
gosia369

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Aktualnie, aby przejść do kolejnej lekcji, gdy pojawia się komunikat gratulacyjny odnośnie zaliczenia bieżącej, należy kliknąć ikonę X w prawym górnym rogu okna gratulacyjnego. Zostaniemy wówczas przeniesieni do spisu treści bieżącej lekcji i aby przejść do następnej, wystarczy kliknąć prawą strzałkę znajdującą się obok nazwy lekcji.

Dodatkowo, gdybyśmy chcieli przed przejściem do następnej lekcji utrwalić poznane słownictwo, wystarczy kliknąć w przycisk "Wykonaj powtórki" na ekranie gratulacyjnym i wówczas zostaniemy przeniesieni bezpośrednio do modułu Powtórek.

Pozdrawiam.
dawidturek

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki