P | PawelStroz |
pkomarek1 |
mlesniewska1 - W pełni się zgadzam. Z wyjątkiem "dymków", które mi akurat nie przeszkadzają - teraz nie przysłaniają już rozwiązywanego w danym momencie hasła i można każdy pojawiający się zamknąć. Choć fajna byłaby oczywiście opcja ich całkowitego wyłączenia
-
8 lat temu
|
+1 |
pkomarek1 - Mi by też nie przeszkadzały, jak by nie były od razu przy rozwiązywanym słowie. Ja lubię widzieć odgadywane hasło w "szerszym kontekście", razem z okolicznymi hasłami. A dymek je zasłania. Optymalna była by możliwość wy/włączania
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+1 |
PawelStroz - Dziękuję za wiadomość, rozmawiałem na temat przycisku "Sprawdź" z osobami decyzyjnymi, przedstawiając oczywiście Pana opinię. Decyzją jednak jest pozostanie przy takich zmianach. Tak aby użytkownik utrwalił poprawne wpisanie hasła.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
|
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
pkomarek1 |
PawelStroz - 1411 ta liczba oznacza powtórki do przerobienia na dziś. Składają się na nią powtórki, które zostały już ocenione i którym został przydzielony termin następnego wykonania (w tym przypadku termin wypada na dzisiaj). Reszta powtórek czyli brakujące 7293, to powtórki, które nigdy nie zostały wykonane i ocenione. Z tego powodu nie mają przydzielonego terminu następnego wykonania. Dopiero gdy wykona Pan wszystkie słówka, które są do wykonania, może Pan zacząć przerabiać słówka, które nigdy nie zostały powtórzone. Wcześniej działało to podobnie, gdyż nowe słówka były i tak kolejkowane na sam koniec, a pierwszeństwo miały słówka wcześniej przerobione.
- 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu |
|
PawelStroz - Jeśli chodzi o kalendarz to jest to błąd tylko kosmetyczny, dotyczy tylko wyświetlania zaległych dni w kalendarzu i zostanie on niedługo naprawiony. Proszę się nie martwić, na Pana koncie nie ma zaległych powtórek.
-
8 lat temu
|
|
pkomarek1 - wg mnie, jeżeli jest tak, jak Pan opisał, tj. że najpierw muszę przerobić pulę słówek, które już raz gdzieś tam wykonałem i, widocznie, oceniłem na "1" lub "2", a dopiero potem są dodawane nowe słówka, to ten algorytm jest źle ustawiony. W ten sposób będę "mielił" cały czas te same słówka, które nie zostały ocenione na "4". Dla słówek, które jest trudno zapamiętać, warto by umożliwić stworzenie oddzielnego "zestawu", gdzie sam bym decydował, czy chce takie słówko dodać/odebrać z częstych powtórek, i takie "trudne powtórki" oddzielnie przerabiać.
-
8 lat temu
|
+3 |
pkomarek1 - Ale nawet w takiej postaci ten algorytm źle działa, bo wielokrotnie mi się zdarza, że powtórka została przeze mnie oceniona na 4, a mimo to szybko znowu mi się wyświetla, jak bym ją ocenił na 1 lub 2, a zgodnie z logiką powinienem ją nieprędko zobaczyć
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+1 |
PawelStroz - Wcześniej też to tak działało, ma Pan 7293 dodanych i nigdy nie przerobionych. Przed zmianą również nie zdołałby Pan tego przerobić, bo te słówka zawsze były pokazywane na końcu, po przerobieniu tych zaplanowanych. Zaplanowane na dziś nie składają się tylko z tych słówek co zostały ocenione na 1, składają się ze wszystkich, które kiedyś Pan wykonał, nawet tych ocenionych na 5.
-
8 lat temu
|
-1 |
PawelStroz - Po prostu wyliczana jest średnia z ocen danego słówka i przydzielany jest termin następnej powtórki. Im gorzej idzie z danym słówkiem, tym termin jest bliższy. Jeśli dane słówko ocenił Pan pięć razy na 1, a dopiero za szóstym razem na 5, nie spowoduje to, że słówko dostanie od razu daleki termin ponownego wykonania. Czy słówka ocenione na 4 pojawiły się u Pana ponownie w tym samym dniu?
-
8 lat temu
|
|
PawelStroz - Efektywnym sposobem nauki jest wykonanie wszystkich słówek przydzielonych na dziś. Przy takiej ilości trudno będzie przerobić większość słówek i ocenić je na więcej niż 2. Po prostu trudno je zapamiętać i możliwość przerobienia nowych słówek jest odłożona w czasie (wcześniej też tak było). Polecam rozłożenie sobie powtórek w taki sposób, aby móc w stanie realizować wszystkie przydzielone na dziś słówka. https://www.etutor.pl/statistics/repetitions-plan.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
|
pkomarek1 - A właśnie że nie: te słówka zostały może raz ocenione na 1, nie więcej, a mimo to mi się pojawiły kilka (więcej jak 3) razy, chociaż wzsystkie pozostałe oceny były 4. A więc algorytm działa źle, bo inaczej by te dobrze ocenione nie wracały tak szybko, lądowały by na końcu kolejki, dając szansę na pojawienie się innych słówek. Tak, jak to się dzieje w wersji papierowej (dobrze, że równolegle przerabiam powtórky starą metodą, bo inaczej bym wielu słów nie miał szans powtórzyć)
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
|
pkomarek1 - Pana propozycja rozłożenia słówek też nie rozwiązuje problemu. Powiedzmy, że średnio mam do przerobienia 100 słówek dziennie. Przerabiam nawet więcej (kiedy jestem w podróży, jestem w stanie efektywnie przerobić 100-120 słówek). Ale wtedy mi zaczyna szybko rosnąć ilość słówek w następnych dniach, nawet kiedyś miałem taką sytuację, że system mi proponował dzienną dawkę 400 słówek!!!
- 8 lat temu |
|
pkomarek1 - Teraz do tego trzeba dodać zaległości, które oczywiście też muszą powtarzać, bo z kolei są takie dni, kiedy natłok pracy i innych obowiązków (albo urlop) nie umożliwiają przerobienie dziennej dawki. Powstają zaległości. Robię potem więcej słówek dziennie, żeby wykasować zaległości. I znowu ilość powtórek na dzień w nadchodzących dniach rośnie w zastraszającym tempie
-
8 lat temu
|
|
pkomarek1 - Poza tym, słówko powinno lądować na bliższej dacie tylko wtedy, kiedy jest oceniane na 1 lub 2. Kiedy się go w końcu oceni na 4, to powinno lądować bliżej końca kolejki, nawet jeżeli wcześniej zostało ocenione z 10 razy na 1, bo w trakcie tych dziesięciu powtórzeń jest bardo wysokie prawdopodobieństo, że słówko zostało zapamiętane i nie ma potrzeby go w takim krótkim czasie ponownie przypominać
- 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu |
+2 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
pkomarek1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
pkomarek1 |
PawelStroz - Dostałem informację od programistów, że w systemie wszyscy użytkownicy muszą korzystać ze wspólnej bazy danych przy wyliczaniu postępów. Taka zmiana spowodowałaby zbyt dużo problemów i zamieszania w przyszłości.
-
8 lat temu
|
|
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
pkomarek1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
piotr.grela |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
S | Saguaro |
Jamz - Przecież tak to do tej pory funkcjonowało najpierw dzisiejsze powtórki a później dopiero nowe. Tylko teraz zrobili do tego nowy licznik.
Chyba że wpływ ma miał na to sposób przefiltrowania i podzielenia powtórek. - 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu |
|
Saguaro - Funkcjonowało inaczej, bo teraz nie mogę powtarzać nowych elementów, dopóki choć jeden wcześniejszy pozostawiłam z oceną 1. Wcześniej pokazywały się najpierw nowe, potem dodatkowe.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
Jamz - To w takim razie rzeczywiście wpływ na to miał sposób przefiltrowania i podzielenia powtórek w jaki miałem podzielone powtórki to i tak musiałem powtarzać słowa oceniane na 1 lub 2 przed "nowymi" słowami. I być może na to nie zwracałem na to uwagi.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
|
soli - W zakładce „Rozkładanie powtórek” jest przycisk „rozłóż powtórki” – po naciśnięciu będziesz mógł przerabiać nowe elementy które dodałeś do powtórek.
Poprzedni sposób rozkładania powtórek był zdecydowanie lepszy. Pozostaje mieć nadzieje, że etutor wycofa tą zmianę. - 8 lat temu |
+1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
G | gosia369 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
? | Gość |
mlesniewska1 - Zupełnie nie zgadzam się z Tobą. System powtórek służy do regularnego powtarzania. To fakt. Ale to wcale nie znaczy, że powtórki mają być "wykonane" dopiero wtedy, gdy ocenisz wszystkie pozytywnie. "Wykonanie" polega po prostu na przerobieniu wszystkich. A ocenienie ich pozytywnie to już zupełnie inna kwestia. Po "wykonaniu" zadanych na danych dzień powinny wchodzić nowododane. A póki co one odkładają się. Już kiedyś o tym pisałam, że to tak jakby np. eTutor blokował kolejne lekcje, póki się każdej poprzedniej nie przerobi na 100%. Przecież byłby to bezsens. A w powtórkach niestety mamy taki bezsens.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+3 |
Gość - Ocenienie za drugim (trzecim, czwartym, piątym...) razem danego słówka na 3 lub 4 nie jest tym samym, co ocenienie go tak po raz pierwszy. Ten ostatni przypadek, i to powtórzony wielokrotnie przez ileś dni, oznacza, że słówko zostało nauczone, co stanowiłoby odpowiednik "przerobienia lekcji na 100%". Przypadek pierwszy oznacza po prostu, że przerobiło się powtórki na dany dzień, a nie jedynie je przejrzało. Optymalną sytuacją jest zerowanie się konta codziennie.
-
8 lat temu
|
|
Barbara.m - Nie zgadzam się z Twoją opinią mlesniewska, że nowe słówka powinny się pojawiać po jednokrotnym przejściu przez listę (czyli jak było poprzednio). Ta metoda bardzo mi przeszkadzała poprzednio i sprawiała, że albo powstrzymywałam się przed dodawaniem nowych słówek - a co za tym idzie przerabianiem lekcji albo sztucznie wprowadzałam cykle. Pojedyncze spojrzenie na słówka, których się nie umie nic nie daje. W taki sposób się ich nie da nauczyć.
-
8 lat temu
|
+3 |
Barbara.m - cz 2 komentarza - za długi). Podam na przykąłdzie. Stara metoda powodowała, że jeśli w powtórkach na dany dzień miałam 100 słówek i dodałam 20 nowych, to po pierwszej serii powtórek okazywało się, że mam 50 starych słówek ocenionych na 1 lub 2 i 20 nowych, których nie znam w ogóle. I wtedy musiałam wałkować 70 nieznanych mi wyrażeń. Jest duża różnica czy trzeba się uczyć 50 (czy też 20-30 po drugiej serii powtarzania) czy 70 nowych słówek.
-
8 lat temu
|
+3 |
Barbara.m - komentarz cz3. Teraz dużo łatwiej jest powtarzać stare i uczyć się nowych słówek. Choć nie jestem też całkowita zwolenniczką nowego systemu. Uważam, że ma on poważną wadę w postaci tego, że trzeba ze starymi słówkami zejść do zera. Uważam, że Optymalną sytuacją byłoby, gdybyśmy mieli guzik pozwalający każdemu użytkownikowi samodzielnie zdecydować w którym momencie ma dość powtarzania starych słówek i chce już do tych starych dodać też nowe słówka do powtarzania. I to by chyba zadowoliło wszystkich :-)
-
8 lat temu
|
+3 |
mlesniewska1 - Widzisz, a mi bardzo przeszkadza to, że właśnie teraz wstrzymuję się z dodawaniem nowych elementów, bo wiem, że i tak ich nie powtórzę póki nie nauczę się w miarę dobrze poprzednich. Pełna zgodność, że jak pisze @zsajdek "Optymalną sytuacją jest zerowanie się konta codziennie". Ale może nie wszyscy są geniuszami i wchodzą im do głowy wszystkie elementy i wszystko da się każdego dnia wyzerować? No i ja pewnie takim geniuszem nie jestem, bo zawsze mi coś tam zostaje i od 1,5 mies. nie mogę się dobić do powtarzania swoich nowych słówek. A w poprzednim systemie przez ponad rok nauki jakoś przerobiłam jednak kilka tysięcy elementów.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
mlesniewska1 - cz. 2 Zdaję sobie sprawę, że im więcej użytkowników to tym więcej sposobów nauki i wymagań co do platformy. Każdemu podoba się coś innego. Każdy uczy się tak, jak mu jest najefektywniej. Z pewnością byłoby jednak super i wszyscy byliby zadowoleni, jak pisze @Barbara.m w cz.3, gdyby jakimś "magicznym przyciskiem" dało się uruchomiać (dodawać do bieżących powtórek) nowe elementy :-) A może ktoś zna taki sposób? Może eTutor coś podpowie? Może można jakoś "osobno" poza głównym cyklem powtarzać te nowe elementy?
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
pkomarek1 - Dobrym rozwiązaniem by było to, co już nie raz tutaj proponowałem:
1. możliwość powtarzania słówek w każdym zestawie w każdej lekcji, takie "minipowtórki". Czyli dodanie do menu w każdym zbiorze słówek czy wyrazów, do już istniejących "Zadaj pytanie", "Lista elementów" i "Skróty klawiaturowe", dodatkowego przycisku "Powtarzaj", co by umożliwiło cykliczne przerabianie tego zamkniętego zestawu. A następnie (czyli to co teraz mamy): 2. dodanie wybranych elementów lub całego zestawu do ogólnych Powtórek. Wtedy mielibyśmy możliwość opanowania słówek tak w ograniczonym zakresie danej lekcji czy tematu oraz po ich dodaniu w całym zbiorze swoich powtórek. - 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu |
+1 |
pkomarek1 - Ja, jeszcze w epoce papierowej i przed etutorowej, zawsze w ten sposób się uczyłem słówek, robiąc sobie własne karteczki:
najpierw "mieliłem" słówka z nowo poznanego materiału (średnio 50 karteczek), które potem dodałem do całego zbioru karteczek i powtarzałem je w "innym kontekście". Oba zbiory, jak mały tak i cały duży, co jakiś czas tasowałem, żeby mi się słówka nie utrwalały w jednej i tej samej kolejności. I właśnie dodanie takiej możliwości "małych powtórek" by wyeliminowało to, że nowe słówka muszą czekać, aż zostaną pozytywnie ocenione wszystkie inne zaległe, i w ten sposób zrobiło cały system powtórek bardziej efektywny i sprawny, imho - 8 lat temu zmieniany: 8 lat temu |
+3 |
pkomarek1 - I jeszcze dodam, że przerabiałem słówka w obu kierunkach: z polskiego na język obcy oraz odwrotnie. Póżniej słówka tak pomieszałem, że mi w jednym kierunku wychodziły tak polsko-obcojęzyczne, jak obcojęzyczno-polskie. Po przerobieniu ciągu odwracałem kierunek a te, które poprzednio przerabiałem polsko-obcojęzyczne, teraz już przerabiałem obcojęzyczno-polskie i vice versa
-
8 lat temu
|
+1 |
Gość - Zgadzam się, że idealnie by było, gdyby każdy mógł sobie decydować, które słówka przerabia - stare czy nowe. Nie widzę natomiast żadnej wartości we wracaniu do starego systemu, czyli pomieszania słówek starych z nowymi - to było BARDZO niepraktyczne i wprowadzające zamieszanie w cykl nauki. Podtrzymuję również tezę o optymalności zerowania konta codziennie - myślę, że takie były intencje twórców systemu, tzn. do tego on służy i tylko w ten sposób możemy uzyskać maksimum korzyści. To nie ma nic wspólnego z byciem geniuszem, że np. za piątym razem wpisuję słówko poprawnie.
-
8 lat temu
|
+2 |
Barbara.m - zsajdek, w sumie to system robi swego rodzaju zerowanie codziennie. Jeśli masz na dany dzień przewidzainych 100 słówek i po powtarzaniu zostanie Ci jeszcze np. 20, które oceniłeś na 1 lub 2, to one się zerują. Kolejnego dnia powtarzasz słówka przewidziane na dany dzień a nie te, które się do końca nie nauczyłeś. Chyba, że inne zerowanie masz na myśli?
-
8 lat temu
|
+2 |
mlesniewska1 - To co pisze @Barbara.m to fakt. Takie zerowanie jest jeśli wszystkie się przerobi. A, że nie w ciągu trwającego dnia to inna kwestia. Przechodzą tylko dodatkowo na kolejny dzień te w ogóle nie zrobione danego dnia. Z kolei takie wałkowanie do "zera", co już ktoś wcześniej zwracał na tym forum uwagę, niekoniecznie jest efektem nauczenia się: przecież jeśli na końcu zostaną np. 3 najtrudniejsze elementy no to faktycznie nie trzeba być geniuszem, żeby je poprawnie wpisać. Tylko czy to świadczy o ich zapamiętaniu? W masie 30 z pewnością byłoby zdecydowanie trudniej. Ja wolałabym ich dziś nie zrobić na plus i mieć je w powtórce znów niebawem, a nie np. dopiero za tydz. po pozytywnej ocenie.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
Barbara.m - Ale ustawienie do kolejki powtórek ma miejsce w trakcie pierwszego powtarzania. Tylko pozytywna lub negatywna ocenia w trakcie PIERWSZEGO cyklu ma znaczenie do ustawienia w kolejce do powtórek. Jeśli ocenisz słówko na 1 to już w tym momencie trafia ono do kolejki powtórek - jutro albo za tydzień. Potem nie ma już znaczenia czy ocenisz je na 3 /4 za drugim czy dwudziestym razem. I właśnie dlatego schodzenie do zera z powtórkami nie jest pozbawione sensu. Jeśli wałkujesz 3 słówka, w końcu będziesz w stanie je powtórzyć - nie, nie znaczy to , że je pamiętasz ale że choć raz powiedziałaś/napisałaś je dobrze. Jak wałkujesz je w masie 30 to trudno je choć raz dobrze napisać/powiedzieć.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
Gość - Oczywiście mówiąc o zerowaniu, miałam na myśli wpisanie każdego słówka poprawnie danego dnia (za którymś razem). Niezależenie od tego, czy za pierwszym razem damy 1, a resztę nauki olejemy, czy za pierwszym razem damy 1, a za np. siódmym 3 lub 4, słówko wróci nam do powtórek dokładnie tego samego dnia. Przelecenie przez 100 słówek i wciśnięcie 1 to jeszcze nie jest nauka. Tzn. na pewno lepsze to niż nic, ale to oznacza niepełne wykorzystanie potencjału, jaki daje etutor.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
piotr.grela |
mlesniewska1 - Ja wpisuję już od ponad dwóch miesięcy, ale chyba nie doczekam ich powtarzania bo mi abonament niebawem się kończy i w takiej sytuacji nie zamierzam go raczej wznawiać.
-
8 lat temu
zmieniany: 8 lat temu
|
+2 |
Barbara.m - O rety to ile Wy macie powtórek dziennie? Pytam z ciekawości. Czy po prostu zostają Wam na koniec dnia dwie, pięć, których już nie przerabiacie (mnie zostało dzisiaj jedno zdanie, którego zupełnie nie mogę zapamiętać)?
-
8 lat temu
|
+3 |
mlesniewska1 - Ja mam zwykle od kilkadziesiąt do sto kilkadziesiąt dziennie: ok 40-60 zaplanowanych na dany dzień+to co przechodzi z poprzednich dni (ostatnio nie robię codziennie). Jak już usiądę to przerobię zwykle wszystkie. Ale, że nie wszystkie oceniam pozytywnie, bo niestety niektóre nie chcą wejść na stałe do głowy :-( to w ten sposób nie mogę się "dorwać" do tych nowo dodanych. A dodawanie nowych z tego powodu już mocno ograniczyłam.
-
8 lat temu
|
+1 |
Barbara.m - Czyli w sumie podobnie. Ja też mam zwykle od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu zaplanowanych na dany dzień. I robię co mogę, żeby nie opuścić żadnego dnia bo wtedy jest naprawdę źle. :-) Zwykle pamiętam z tego tak 50-70%, z tej reszty z 30% pamiętam za drugim razem a reszta zostaje do wałkowania. Z tym, że zwykle wałkuję je danego dnia do skutku. Jak jakieś słówko ocenię 10 razy źle, to i tak wróci następnego dnia więc jak dobrze je napiszę i powiem, to w końcu daję mu pozytywną ocenę choć nie jest ono idealnie zapamiętane. Też ograniczam dodawanie nowych bo taka liczba jest dla mnie optymalna.
-
8 lat temu
|
+2 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
Awaria systemu powtórek - zniknięcie zaplanowanych na dzisiaj
Powtórki w nawiasie - czy mogą być ocenione źle żeby wskoczyły do puli powtórek?
Zmniejszanie liczby powtórek zaplanowanych
Zmieniająca się liczba nowych elementów.
w którym miejscu jest możliwość zmiany dziennej liczby powtórek? nie mogę znaleźć takich ustawień.
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.