motywacja raz jeszcze - nowi użytkownicy wypowiadajcie się
13 lat temu
Witam wszystkich użytkowików portalu etutor a zwłaszcza tych, którzy podobnie jak ja są tu od niedawna i potrzeba im więcej zapału do nauki angielskiego. Podobne wątki istnieją już, ale dla nowych użytkowników trudne jest właczanie się do wielostronnicowych forów już istniejących.
Na początku szło mi dobrze. Byłam jeszcze pod wpływem wyjazdu kiedy język angielski był niezbędny do komunikowania się. Teraz jednak z każdym dniem ziechęca mnie ilość powtórek i pewna schematyczność lekcji. Jak to jest z Wami?
Witam wszystkich użytkowików portalu etutor a zwłaszcza tych, którzy podobnie jak ja są tu od niedawna i potrzeba im więcej zapału do nauki angielskiego. Podobne wątki istnieją już, ale dla nowych użytkowników trudne jest właczanie się do wielostronnicowych forów już istniejących.
Na początku szło mi dobrze. Byłam jeszcze pod wpływem wyjazdu kiedy język angielski był niezbędny do komunikowania się. Teraz jednak z każdym dniem ziechęca mnie ilość powtórek i pewna schematyczność lekcji. Jak to jest z Wami?
Nie ograniczaj się do lekcji. Masz (w dziale "słówka") dostępnych wiele słów posegregowanych tematycznie. Znudzą Cię lekcje, to ok. zrób sobie np. 2 tygodniową przerwę i w tym czasie ucz się słownictwa, które Cię interesuje, albo które jest Ci potrzebne. Nie masz ochoty w danym dniu do nauki, to ok. zrób przewidziane na dzisiaj powtórki, a później pograj sobie w wisielca, albo pamięć, czy rozwiąż krzyżówkę (dział ćwiczenia) Co jak co, ale na monotonię w etutorze nie można narzekać. I pamiętaj lekcji nie musisz przerabiać w narzuconej kolejności, czasami warto poskakać sobie np. 10 lekcji wprzód i posłuchać dialogów, czy przyswoić sobie nowe zasady gramatyczne.
Mi się w etutorze nie podoba jedno, trafiamy w lekcji na naukę słówek np. "wyrażanie opinii" i musimy wkuwać np. 84 słówka powiązane tematycznie.
Wiem, że obecnie ciężko o rewolucję, ale ja bym w lekcjach poprzestał na słówkach występujących w danej lekcji i ewentualnie dawał komunikat, że na danym etapie nauki zaleca się przerobienie takiego i takiego działu słownictwa. A najlepiej w ogóle wszystkie słówka niezwiązane bezpośrednio z lekcją przenieść do działu "słówka" i niech każdy przerabia to sobie jak uważa za stosowne. W końcu przy każdej grupie słówek jest podane dla jakiego poziomu zaawansowania jest to przeznaczone, więc wiadomo na których grupach słówek się skupić.
Motywacja jest największa wtedy, gdy robimy coś dla siebie, a nie z przymusu, więc proponuję znaleźć swój własny system nauki, ale czasem zajrzeć do zagadnień rekomendowanych, żeby nie zaniedbać zbytnio całej reszty :)
Dla mnie zabawa w wisielca to strata czasu, tym bardziej, że mój kurs dobiega końca, ale każdy ma swoje przemyślenia na ten temat i ważne, żeby uczył się czerpiąc z tego jakąś satysfakcję.
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.