N | netis7 |
![]() | m.krok.90 Pracownik eTutor |
piotr.grela - Delikatnie mówiąc, forma kursów Etutora jest bardzo przestarzała np. do programów typu Ejoy, LLN - Learn Languages with Netflix, Duolingo, Languist...
Dla mnie "starego wafla" jeszcze może być bo używam go z przyzwyczajenia ale dla ludzi młodych Etutor nie stanowi dużej atrakcyjności. Program edukacyjny powinien testować cały czas uczącego się i dawać mu nowy materiał do nauki i powtarzać w tym czym uczący sobie nie radzi. Większa grywalizacja by się przydała oraz liczbowe, czy graficzne pokazanie postępów np. w tym tygodniu uczący poznał 50 nowych słów i zwrotów. Przyszłość należy do programów edukacyjnych AI, które ułożą inteligetnie plan nauki pod każdego uczącego się. - 2 lata temu zmieniany: 2 lata temu |
+2 |
![]() |
+1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
N | netis7 |
![]() Natomiast w notatkach do powtórek pojawiły się pomocne skróty klawiszowe: Ctrl + S → zapisuje zmiany w notatce, ESC → anuluje zmiany w notatce. - 2 lata temu |
-1 |
netis7 - @ adrianna.wu napisała: "Jednak statystyki dla danego hasła są dostępne [...]"
Niestety, ale to nie prawda. Jeżeli powtarzam jakiś element i chcę go sprawdzić, zanim kliknę 1,2 lub 3 to tego elementu nie znajdę we wskazanym miejscu! Ponadto przywrócenie skrótu klawiaturowego "?" (pytajnik), nie będzie miało żadnego wpływu na "przestrzeń w powtórkach". O ikonce ℹ️ pisałem celem uporządkowania systemu. Dla mnie jest ona zbędna, bo jak używam klawiatury, to sięganie po myszkę jest nieporęczne. Tym samym potwierdzam przydatność przywróconych (nowych) skrótów w notatkach. - 2 lata temu zmieniany: 2 lata temu |
+2 |
spajk - "Uporządkowanie przestrzeni ....było naszym priorytetem..." czyli poprzekładać w kąta w kąt...udało się!
Ja poproszę o podręcznik obsługi platformy bo niestety gubię się gdzie co jest? Tak skomplikować użytkowanie etutora ...dobrze że nie wykupiłam dozywotnio abonamentu .... - 2 lata temu |
+2 |
![]() |
-1 |
netis7 - Ja zrozumiałem, Pani chyba nie. Napisałem: " Jeżeli powtarzam jakiś element i chcę go sprawdzić, zanim kliknę 1,2 lub 3 to tego elementu nie znajdę we wskazanym miejscu!"
-
2 lata temu
|
+2 |
darkobo - @netis7 - ja rozumiem o co ci chodzi, ale tak swoją drogą, dlaczego to sprawdzenie ma dla ciebie znaczenie?
Przyznam, że nigdy z tego podczas powtórek nie korzystałem. - 2 lata temu |
+1 |
netis7 - Ja korzystałem z tego nagminnie. Chodzi o optymalne przesunięcie w czasie elementu, którego nie pamiętam.
Jeżeli mam słowo, którego nie pamiętam, a następna powtórka jest np. za tydzień to daję "2". Jeżeli powtórka wypada np. za 2 lata to daję "1". Wówczas ten wyraz znajdzie się również w "Trudnych Elementach" - 2 lata temu zmieniany: 2 lata temu |
+2 |
darkobo - OK, rozumiem. Tyle, że w ten sposób niejako sztucznie modyfikujesz algorytm. Może i nie jest on doskonały (pracownicy eTutor praktycznie przy kolejnych kosmetycznych poprawkach w ogóle nie piszą o jego udoskonalaniu), ale jakby nie było, na nim opiera się cała idea powtórek eTutora.
Ja mam inną metodę. Zawsze, każdemu nowemu elementowi w powtórkach daję pierwszą ocenę 1. Po to, by na początku choć parę razy pojawił się w powtórkach - tak dla sprawdzenia, czy aby na pewno dobrze go pamiętam (niekiedy dodaje elementy, które kiedyś znałem, ale zapomniałem). - 2 lata temu zmieniany: 2 lata temu |
+2 |
netis7 - Algorytm nie jest doskonały. Ja go poprawiam. Jeżeli mam stosunkowo nowy element to niezależnie co kliknę, za kilka dni go zobaczę. Jeżeli element powraca po kilku latach to... niezależnie co kliknę, powróci... za kilka lat...
Są różne sytuacje... Element kojarzę, robię literówkę, czy jakiś drobny błąd. Element jest bardziej lub mniej istotny w znajomości języka. Lub chcę uniknąć sytuacji, że po paru błędach element zapamiętam, a on i tak będzie pojawiał się codziennie przez kolejny tydzień, mimo że daję "3". To tak dla przykładu. - 2 lata temu |
+1 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
![]() | spajk |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.