ZALOGUJ SIĘ

She is not-she doesn't- kiedy i jak stosować?

4 lata temuostatnia aktywność: 4 lata temu
Witam

Zaznaczam, że jestem mocno początkujący w temacie nauki języka angielskiego.

Mamy np takie proste zdania:
She is not hungry. I She dosn't hungry. Która forma jest bardziej poprawna i dlaczego tak a nie inaczej? Czy is not i dosn't można stosować dowolnie zamiennie? Kiedy is not, a kiedy dosn't?
Powiemy np: I'm not hungry., ale nie I dont hungry
B
Budrys55

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Odpowiedzi: 2

Zaakceptowana przez pracownika eTutor
"She doesn't hungry" jest w ogole niepoprawną formą.

"is not" ,"are not" i "am not" to są formy "to be". Czyli jezeli chcesz powiedziec, ze "ona nie jest", "my nie jestesmy" i "ja nie jestem" to wtedy mowisz "She's not hungry", "They are not hungry" i "I'm not hungry".

"doesn't" i "don't" uzywa sie z czasem Present Simple, ktory mowi o naszych nawykach, czyms co wykonujemy regularnie lub tez o rzeczach ktore dzieja sie zgodnie z tabela rozkladu (np. odloty samolotow)
Czyli np. powiesz "She doesn't eat breakfast at 8 o'clock" lub "I don't go to school."

Dobrym przykladem jest polaczenie dwoch zwrotow w zdaniu, zeby zobaczyc roznice - "I'm not hungry at the moment, I don't eat breakfast so early in the morning" czyli "Nie jestem teraz głodny/głodna, nie jem (a nie nie jestem - dlatego jest I don't) sniadania tak wczesnie rano"
avayorica

Bardzo uproszczając poprzez doesn't/ don't tworzymy negację wszystkich czasowników w czasie Present Simple z wyjątkiem czasownika "to be".

Można powiedzieć, że czasownik "to be" rządzi się swoimi prawami i kiedy chcemy utworzyć od niego negację po prostu dodajemy do niego "not".

PS. Zwróć uwagę, że poprawna forma dla he/she/it to doesn't = does not (W pisowni w pytaniu powyżej brakuje e przed s.)
Y
YOUstyna5
piotr.grela - Być może dlatego naitivi speakerzy posługują się mowie codziennej "ain't" bo jest szybciej i nie trzeba myśleć nad tym czy użyć: "am not", "aren't", "isn't".