A | ang-nsw |
N | NY-NY |
ang-nsw - Dziękuję za pomoc. Zawsze tak mam ze znającymi język, a nie czującymi tematu. Tam nie ma żadnego zlewu (sink???). W otworze poprzecznym kadłuba jest zespół napędowy elektrycznego dziobowego steru strumieniowego (dziobowy ster strumieniowy=dziobowy ster poprzeczny= bow thruster). To, co widzisz w rurze, jest metalowe - to przekładnia i wirnik, który przepompowując wodę w lewo lub prawo, zarzuca dziobem jachtu dla ułatwienia manewrowania w ciasnych portach. Sam silnik elektryczny jest już wewnątrz w suchej przestrzeni kadłuba. Jest to urządzenie zintegrowane i stanowi jedną całość.
-
5 lat temu
|
-1 |
ang-nsw - Podwodne elementy obrastają skorupiakami i co sezon trzeba to zmyć bardzo silnym strumieniem wody, przeszlifować i pomalować farbą anty porostową. Autor wymienia dwie wartości oporności 200 Ohm i 3-4 (praktycznie brak oporności, czyli bardzo dobre przewodzenie).
Prawdopodobnie te 200 Ohm miał wcześniej, kiedy elementy były porośnięte skorupiakami, co stanowiło izolację. Do czego on przykładał sondy miernika? - 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu |
|
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
piotr.grela |
ang-nsw - Już mam - to anoda cynkowa 'zinc', a nie zlew 'sink'!!! Dzięki Piotrze!
Chodzi o to, że w wodzie morskiej metale bardzo szybko korodują. Jeśli obok ważnego elementu metalowego umieścimy, odpowiednio dobrany w szeregu napięciowym drugi metal, to ten drugi będzie anodą lokalnego ogniwa galwanicznego. W ten sposób zabezpiecza się przed korozją. W ciągu sezonu anoda prawie znika, a chronione elementy pokrywają cieniutką warstwą cynku. - 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu |
+1 |
piotr.grela - One more thing :-) Ze strony https://flexofold.com/spare-parts/ - ze ta panewka to sie nazywa "hub" a ten "czop", sruba przednia - "Anode Zn or AlMg" lub "shaft nut".
-
5 lat temu
zmieniany: 5 lat temu
|
|
ang-nsw - Dwóch tłumaczy plus orientujacy się w temacie i wszystko jasne. Bardzo Wam dziekuję!
-
5 lat temu
|
|
ang-nsw - Jeszcze raz dziękuję NY-NY i piotr.grela za pomoc w tłumaczeniu filmiku o 'bow thruster'. Oporność była mierzona między cynkową anodą czołową a korpusem przekładni (to co ma w ręku od 30 sek) kątowej. Tak 'bow thruster' wygląda niezamontowany na jachcie.
https://www.youtube.com/watch?v=GC5vDxByaxs - 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu |
+2 |
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.