Zadaniem graczy jest układanie słów w formie krzyżówki na planszy, z przydzielanych im losowo liter.
Przykładowy zrzut ekranu wykonany podczas rozgrywki:
Użytkownik posiada cztery możliwości ruchów w grze:
Dopuszczalne jest używanie angielskich słów za wyjątkiem:
Każde słowo musi składać się z minimum dwóch liter. Dopuszczalne jest stosowanie odmienionych form (na przykład forma liczby mnogiej rzeczownika, formy czasu przeszłego czasownika).
Słowa należy układać poziomo, w jednym wierszu (w kierunku od lewej strony do prawej) lub pionowo, w jednej kolumnie (z góry na dół). Niedozwolone jest układanie słów po przekątnej (na ukos). Wraz z zakończeniem ruchu, zmiana położenia liter na planszy jest niemożliwa. Wyjątkiem jest sytuacja, w której słowo zostanie uznane przez system za niepoprawne (nie ma go w słowniku).
Jeżeli ułożone na planszy litery sąsiadują ze sobą, muszą tworzyć wspólnie pełne słowo – podobnie jak w krzyżówce. Niedozwolone jest dokładanie w jednym ruchu płytek do różnych słów, w różnych częściach planszy.
Gracz, który wylosował blank, a więc pustą płytkę, może użyć ją jako dowolną literę z alfabetu. Blank nie ma żadnej wartości punktowej. Po wyłożeniu pustej płytki na planszę wybranej litery nie można zmienić w kolejnych turach.
Nowe słowa można tworzyć na następujące sposoby:
Każdy gracz może w ramach swojej tury dokonać wymiany jednej lub większej liczby liter ze stojaka, o ile w puli pozostała przynajmniej jedna litera. Liczba pozostałych liter w puli jest wyświetlana w przycisku „Wymiana”. Wraz z chwilą wymiany liter, ruch gracza w danej turze zostaje uznany za zakończony.
W ciągu jednej gry użytkownik może trzy razy skorzystać z podpowiedzi. Funkcja „Podpowiedź” utworzy najwyżej punktowane słowo na planszy z dostępnych w danym ruchu liter gracza. Tak utworzone słowo można zatwierdzić naciskając „OK” lub cofnąć przyciskiem „COFNIJ”.
Uwaga: naciśnięcie przycisku „COFNIJ” nie powoduje zwiększenia liczby podpowiedzi!
Po znaku „×” podana jest liczba płytek z daną literą.
Niezależnie od tego, czy gracz posiada możliwość utworzenia słowa ze zgromadzonych liter, czy też nie, może on podjąć decyzję o opuszczeniu kolejki. Jeżeli jednak wszyscy gracze kolejno zadecydują o opuszczeniu kolejki dwa razy z rzędu, wówczas gra zostanie uznana za zakończoną.
Specjalna premia w wysokości 25 punktów zostaje przyznana graczowi, któremu uda się w jednym ruchu wyłożyć wszystkie płytki ze stojaka. Premia zostanie dodana do punktów za dane słowo (po wcześniejszym uwzględnieniu premii literowych i słownych dla wyłożonych płytek).
Gra zostaje uznana za zakończoną wraz z chwilą, kiedy: